Auteur Sujet: Puella Magi (manga)  (Lu 1235 fois)

Hors ligne Kaze

• Tennō - 天皇 (27)
  • *
  • Nothing is Random. Everything has meaning. WWG1WGA
Puella Magi (manga)
« le: 2 Octobre 2015, 00:04 »
0
Bon j'ai tenté de commencer à faire un sujet pour savoir c'est quoi qu'il a côté manga dans l'univers de Puella Magi

Madoka Magica manga

Puella Magi Madoka Magica
Story: MQ
Art: Hanokage
Nombre de volume: 3
A direct adaptation of the Madoka Magica anime. Though it uses the same source material as the anime, because the manga was developed in parallel to the anime, it uses different imagery and has many differences in the amount and execution of scenes.

Puella Magi Madoka Magica: Wraith Arc
Nombre de volume: A venir...
The seventh spin-off manga, an interquel made to fit in between Madoka Magica and Rebellion, depicting the events that happened in the post-anime wraith world. It was originally serialized in Manga Time Kirara Magica, in contrast to the other Madoka Magica manga which were not serialized.

Puella Magi Madoka Magica the Movie: Rebellion
Nombre de volume: 3 à venir...
A direct adaptation of the Rebellion movie. Like the anime manga, the Rebellion manga uses the same source material as the movie, but is a much more faithful and inclusive adaption of the movie. The movie manga uses different imagery to the movie, and even adds in a few new scenes.

Puella Magi Madoka Magica: The Different Story
The fourth spin-off manga. The manga starts off as an adaption of the drama CD The Farewell Story before it diverges into a new, original story telling of an alternate timeline to the Madoka Magica anime.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Autre manga où Magica Quartet est impliqué

Puella Magi Suzune Magica
Art: Gan
The fifth spin-off manga, an original story featuring a new cast of original characters in a different setting to Madoka Magica. It was originally serialized in Manga Time Kirara Forward.

Puella Magi Homura Tamura ~Parallel Worlds Do Not Remain Parallel Forever~
Art: afro
Nombre de volume: 2
A slice-of-life story focusing on the sillier aspects of the Madoka Magica timelines. It involves Homura travelling to many different timelines and getting stuck in ridiculous situations.

Puella Magi Madoka Magica: Homura's Revenge!
Art: Kawazukuu & Masugitsune
Homura's Revenge! is a canon-divergent story where Homura takes Madoka back in time with her before Madoka makes her wish to erase all witches. The two plan to save the other magical girls and prevent the disastrous events of the canon timeline... except that Kyubey also returned with them, and plans to thwart their attempts to salvage the timeline in order to get Madoka to make a contract.

Puella Magi Tart Magica: The Legend of "Jeanne d'Arc"
Art: Kawazukuu & Masugitsune
Nombre de volume: 2 (en cour)...
The sixth spin-off manga, an original story telling of a magical girl version of the legend of Jeanne d'Arc. It was originally serialized in Manga Time Kirara Magica.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Non-Magica Quartet

Puella Magi Oriko Magica
Story: Kuroe Mura
Art: Kuroe Mura
The second spin-off manga, an original story featuring several new characters as they meet and come into conflict with the characters from Madoka Magica.

Puella Magi Oriko Magica: Extra Story
Nombre de volume: 1
The third spin-off manga, a collection of side-stories that solely focus, expand on, and flesh out the original Oriko Magica characters. It was originally serialized in Manga Time Kirara Magica, in contrast to the first installment which was not serialized.

Puella Magi Oriko Magica: Sadness Prayer
Story: Kuroe Mura
Nombre de volume: 1 (Japon)
The fifth spin-off manga, a prequel to the main events of the first Oriko Magica installment, mainly featuring the original Oriko Magica characters as well as several new ones. Like Extra Story, it was originally serialized in Manga Time Kirara Magica.

Puella Magi Kazumi Magica: The Innocent Malice
Story: Masaki Hiramatsu
Art: Takashi Tensugi
Nombre de volume: 5
The first spin-off manga, an original story featuring a whole new cast of original characters in a different setting to Madoka Magica. It was originally serialized in Manga Time Kirara Forward.

Puella Magi Madoka Magica is a production of studio SHAFT and Aniplex (under Atsuhiro Iwakami as main producer) directed by Akiyuki Shinbo, and written by Gen Urobuchi with original character designs by Ume Aoki, together forming a group called "Magica Quartet".

Bref je trippe pas trop sur l'Art de Kuroe Mura avec Oriko qui a l'air d'être la série Puella la plus longue en plus et non plus sur celle de Takashi Tensugi pour Kazumi, pis les deux ne semble pas officiel.

L'art de Hanokage qui fait la série Madoka à l'air bien ainsi que celle de Kawazukuu & Masugitsune qui ont fait Homura's revenge et maintenant Tart (Legend of Jeanne d'Arc).

Bon je suis une fourré avec ce que j'ai trouvé comme informations sur les spin-off, car ont dirait qu'on en a deux qui sont le cinquième.

Je me suis commendé la trilogie de Madoka et de Différent Story avec le premier volume de Tart. J'aivais déjà le premier volume de Homura's Revenge que je me suis procuré à Otakuthon 2015, je l'ai toujours pas lu, je pense d'abord attendre pour lire d'abord les 2 trilogie que j'ai commendé avant. Je viendrais donner mes commentaires le moment venu.

Hors ligne Drenoss

• Ō - 王 (26)
  • *
Re : Puella Magi (manga)
« Réponse #1 le: 4 Octobre 2015, 14:14 »
0
Je crois que je suis pleinement satisfait avec l’anime + les films pour Madoka.  Et d’ailleurs, je ne pense pas qu’on retrouverait une meilleur cast dans les spinoff que ce qu’on nous a offert dans l’anime.
Alors je ne vois pas trop l’intérêt d’aller du côté des manga pour tous ces spinoff.   :mmm

Hors ligne Shadow8

• Idea of evil
  • Shōgun 将軍 - (22)
  • Berserk et moi c'est pour la vie
« Réponse #2 le: 5 Octobre 2015, 18:08 »
0
Complètement d'accord avec Drenoss et même que j'évite totalment les adaptation en manga des animes ou jeux-vidéo(ou presque). Quand je vois des titres qui mérites d'être licencié bien avant. c'est bien dommage.
Je suis idea of evil!

Hors ligne WildDelta

• sama - 様 (17)
  • Dual Aurora Wave !
« Réponse #3 le: 5 Octobre 2015, 22:56 »
0
J'avais lus que la plus par des mangas adapté d'anime sont fait par des mangaka qui commence qu'ils veulent se faire connaitre. En tout cas moi aussi dansa la majorité des cas j'évite.

Hors ligne Kaze

• Tennō - 天皇 (27)
  • *
  • Nothing is Random. Everything has meaning. WWG1WGA
« Réponse #4 le: 6 Octobre 2015, 09:59 »
0
Ouais mais le manga à été fait en parallèle avec l'anime. Et j'étais curieux. C'est pas tout les spin-off qui m'intéresse. Anyway comme personne ici ne les a encore vu, personne n'est en mesure d'en parler. Je viendrais donner mon avis quand j'aurai  lu tout ça.